MS Office – Word / Excel
CELE SZKOLENIA:
Celem szkolenia jest przedstawienie najczęściej wykorzystywanych funkcji Microsoft Excel i Microsoft Word, oraz sposobów ich praktycznego wykorzystania. Uczestnik zdobędzie umiejętność edycji i formatowania danych, pozna możliwości wykorzystywania odwołań, funkcji logicznych i statystycznych oraz będzie umiał wykonać popularne obliczenia za pomocą formuł i funkcji.Dzięki praktycznym ćwiczeniom przygotowanym przez trenera będzie umiał sortować i filtrować dane.
PROGRAM SZKOLENIA:
Word – wprowadzenie:
Edytor tekstów Microsoft Word – nowoczesne narzędzie do tworzenia i zarządzania różnorodnymi
dokumentami tekstowymi.
- Dopasowanie interfejsu użytkownika do własnych wymagań, personalizacja programu.
- Elementy typografii komputerowej – język liter; profesjonalne składanie tekstu, akapitów, zdań.
- Zaawansowane formatowanie dokumentu, wykorzystanie stylów do szybkiego formatowania.
- Tworzenie i formatowanie tabel w edytorze Word.
- Grafika, wykresy i inne obiekty w dokumencie.
- Tworzenie firmowych wzorców – szablonów dokumentów tekstowych.
- wykorzystywanie pól Worda oraz ich aktualizacja w dokumentach tekstowych.
- Kontrola ortograficzna i gramatyczna tekstu.
- Usprawnianie pracy poprzez wykorzystanie formularzy, kreatorów.
- Dopasowanie interfejsu użytkownika do własnych wymagań.
- Przygotowanie baz danych oraz realizacja korespondencji seryjnej poprzez przenoszenie danych z Excela do edytora tekstu Microsoft Word.
- Nadruki na kopertach i etykietach samoprzylepnych.
- Zarządzanie obiegiem dokumentów tekstowych w firmie.
Excel – wprowadzenie:
Przegląd możliwości arkusza Microsoft EXCEL 2010, organizacja programu, organizacja dokumentu
- skoroszytu.
- Porównanie wersji programu.
- Typy plików, konwersje plików („stare” i „nowe” formaty”).
- Budowanie, modyfikacja, formatowanie arkuszy kalkulacyjnych.
- Korzystanie z odwołań względnych i bezwzględnych w formułach (np. A1, $A$1).
- Wykorzystanie standardowych funkcji Excela (matematyczne, daty i czasu, funkcje logiczne, itp.).
- Import danych z plików tekstowych do Excela.
- Stosowanie tabel przestawnych jako narzędzia analizy danych.
- Budowanie bazy danych na arkuszu, wpisywanie danych, wybór danych za pomocą kryteriów.
- Tworzenie formularzy elektronicznych w Excelu, wykorzystywanie formularzy do różnych zastosowań.
- Konsolidacja danych pochodzących z różnych arkuszy, typy konsolidacji.
- Organizacja pracy z programem Excel w sieci komputerowej: jednoczesna praca wielu użytkowników na jednym arkuszu, łączenie – arkuszy i skoroszytów za pomocą sieci komputerowej, scalanie danych z wielu
METODY SZKOLENIA: wykład, warsztaty i ćwiczenia praktyczne.
KWALIFIKACJE: certyfikat ukończenia szkolenia.