Korzyści
-
- Rozwój umiejętności kierowania zespołem logistycznym i magazynierami
- Wzmocnienie skutecznego motywowania
- Podniesienie umiejętności delegowania zadań
- Poznanie sztuki budowania i rozwijania zespołu
- Pobudzenie do rozwoju najważniejszych kompetencji zawodowych
- Poznanie metod i technik przekazywania informacji zwrotnej podwładnym
Program
Efektywne zarządzanie zmianą w procesach logistycznych
- Narzędzia planowania i organizowania zmian
- Krąg reguł zarządzania – prezentacja i wdrażanie technik i zasad organizowania i zarządzania
- Zarządzanie zmianą, czasem, projektami – najważniejsze narzędzia
- Wyznaczanie priorytetów w planowaniu celów
- Określenie indywidualnych czynników ograniczających dobre zarządzanie
- Reguła Pareto 80:20 – model poszukiwania kluczowych miejsc dla aktywności zawodowej i osobistej
Zarządzanie to planowanie, organizowanie, kontrolowanie, ocenianie. Zasady realizacji efektwynych działań w procesie zmian.
- Prezentacja i wdrażanie procesu zarządzania działem logistyki
- Technika fundamenty – definiowanie zamierzeń, działań (etap przygotowania koncepcji zmian)
- Technika SMART – sposób określania mierzalnych i ambitnych celów (etap przygotowania celów)
- Technika PMI – umiejętność podejmowania decyzji i wcielania ich w życie (etap oceny pomysłów i adaptacji)
- Kontrola zaplanowanych działań (etap kontrolowania działań)
- Zasady związane z tematyką asertywności stosowane w zarządzaniu
- Zasady skutecznego organizowania
- Co i jak kontrolować?
- Kiedy i jak skutecznie oceniać?
Zarządzanie zmianą i projektami. Organizowanie w kontekście pracy z innymi ludźmi
- Prezentacja i nauka posługiwania się technikami podnoszącymi efektywność zarządzania zespołem
- Zasady skutecznej komunikacji
- Zasady budowania dobrej atmosfery i skuteczności w układach interpersonalnych
- Postępowanie w sytuacjach konfliktowych
- Wzory budowania relacji na zasadzie „wygrany – wygrany”
Psychologia zarządzania
- Bariery utrudniające skuteczne zarządzanie, czyli które poglądy i nawyki powinniśmy zmienić
- Programowanie swoich przyszłych zachowań – projektowanie mentalne
Efektywne planowanie i organizowanie
- Organizacja stanowiska pracy
- Jak odkryć i wyeliminować „pożeraczy czasu”
- Jak wykorzystać wykres „krzywej zakłóceń” dnia
- Analiza „spraw wpływających” i umiejętność ich katalogowania
- Zasady i reguły delegowania zadań
Zarządzanie sobą i zespołami w zmianie
- Jak wykorzystać swój „zegar biologiczny”
- Nawyk dbania o zdrowie i kształtowania tężyzny fizycznej
- Nowoczesne strategie uczenia się; techniki szybkiego i skutecznego przyswajania informacji (szybkie czytanie, techniki pamięciowe, mapy myśli)
- Jak maksymalnie wykorzystywać swój umysł? – organizacja jednostek pracy umysłowej, przerwy, relaks i koncentracja, odpoczynek i sen
Cechy Efektywnego Lidera
- Reguły i zasady
- Przywództwo
- Odpowiedzialność i delegowanie zadań
- Skuteczność i konsekwentność liderów
- Wiarygodność Menedżera