CELE SZKOLENIA:
Szkolenie to ma za zadanie przedstawienie podstaw języka (instrukcje wejścia/ wyjścia/warunkowe/pętle) oraz kilku narzędzi/programów dostępnych na licencjach GPL (Open Source – za darmo i legalnie dla każdego), które mogą być przez nauczycieli wykorzystywane w pracy, jak również przez dzieci w domu – tak więc nie ma zagrożenia, że ktokolwiek będzie tu wykluczony. Co ważniejsze, są to aplikacje dostępne na 3 systemy operacyjne: Linux, MacOS, MS-Windows, lub też dostepne poprzez Internet w przeglądarce WWW. Szkolenie obejmuje takie elementy, aby nauczyciel był przygotowany do realizacji podstawy programowej, obejmującej m.in. algorytmy, wykorzystując środowiska programowania blokowego, a następnie tekstowego w Python.
PROGRAM SZKOLENIA (3 dni)
- podstawy języka Python,
- podstawy środowisk programistycznych Mu-Editor, BlockPy
- podstawy Blockly, Python w środowisku Reeborg
- podstawy Scratch, Python dla układów PyTechBrain
- Wyszczególnienie modułów (do zapisu na zaświadczeniu dla uczestników)– temat i liczba godzin (suma: 18)
- podstawy języka Python – 2 godz
- język Python w środowisku programistycznym dla szkoły podstawowej Mu-Editor – 6 godz
- podstawy Blockly, Python w środowisku Reeborg – 5 godz
- podstawy Scratch i Python dla układów PyTechBrain (mechatronika dla PP Technika) – 5 godzOsiągnięcia uczestników:
- podstawowa wiedza o języku Python – gotowość do realizacji treści wynikających z nowej podstawy programowej dla las 4-8 SP
- postawowa wiedza o środowisku programowania robota na ekranie Reeborg oraz o środowisku BlockPy
- podstawowe umiejętności pracy z układami mechatronicznymi PyTechBrain w Scratch i języku Python
Dodatkowo uczestnicy otrzymują dostęp do kursu w formie nauczania na odległość (e-learning).
Szkolenie obejmuje 2 dni teorii i 1 dzień warsztatów
Adam Jurkiewicz
-
Adam Jurkiewicz
ProgramistaHaker edukacji, członek nieformalnej grupy Superbelfrzy RP. Absolwent kursów Massachusetts Institute of Technology z języka programowania Python.