Wirtualne klasy – platformy edukacyjne dla uczniów
CELE SZKOLENIA:
Wskazanie sensu wykorzystania narzędzi typowych dla nauczania zdalnego jako elementów wspomagających szkolne nauczanie. Wskazanie obszarów procesu nauczania, w których takie narzędzia stają się szczególnie przydatne. Przedstawienie głównych zagadnień dotyczących metodyki nauczania z wykorzystaniem elementów nauczania zdalnego. Prezentacja wybranych platform edukacyjnych. Prezentacja szkolnych zastosowań wybranych platform edukacyjnych. Ćwiczenia praktyczne dotyczące wykorzystania wybranej platformy edukacyjnej.
PROGRAM SZKOLENIA:
Możliwości sieciowe w pracy nauczyciela – Wykorzystanie bezpłatnej platformy e-learningowej w procesie dydaktycznym. Platforma edukacyjna, jako środowisko współpracy i wymiany informacji nauczycieli z uczniami i rodzicami – poznanie funkcjonalności:
- Wymagania techniczne po stronie nauczyciela i ucznia (sposoby udostępniania treści, formaty plików, itp.)
- Tworzenie i publikowanie zadań oraz materiałów edukacyjnych dla uczniów (moduły do zdalnej pracy z uczniami, tworzenie i edycja zadań dla uczniów)
- Zarządzania pracą indywidualną i grupową uczniów(zarządzanie klasami i uczniami)
- Projektowanie, wdrażanie i monitorowanie rozwoju wybranych kompetencji wśród uczniów
- Współpraca w środowisku sieciowym
- Monitorowanie postępu prac uczniów: dostęp do szczegółowych raportów i statystyk przedstawiających zdalną pracę uczniów narzędzia do realizacji zadań projektowych
- Intuicyjne narzędzia do wspierania komunikacji synchronicznej i asynchronicznej w kształceniu zdalnym
- Elektroniczny system oceniania współpracujący z dziennikiem lekcyjnym.
- Narzędzia do prowadzenia prac projektowych
- Aktualna informacja zwrotna od nauczyciela dotycząca prowadzonych prac lub rozwiązanych zadań
- Dostęp do ocen, efektów swojej pracy